Treceți la conținutul principal

Tuxie revine pe blog

A trecut destul de mult timp de cand tigrata Tuxie nu a mai aparut pe blog. Nu pentru ca nu ar avea ea activitate ci pentru ca eu am dorit sa va prezint un articol bine documentat, ce a necesitat o munca depusa un timp indelungat. Una din activitatile ei favorite este furatul. Da, credeti ca-i usor sa o surprind cand imi fura de pe birou sau din cutii? Si fura cam orice: hartiute, smotocei, papiote, creioane, floricele... in general cam tot ce este nou. Daca ii fac special un smotocel si i-l dau sa se joace, nu merita sa fie bagat in seama, nu-i la fel de bun ca cel furat.

Iar astazi o fac de ras si ii desconspir actiunile pas cu pas asa cum prezint tutorialele. :D

Pasul 1: Sub acoperire, incearca sa identifice daca umanoizii sunt pe faza si pot sa-i anticipeze intentiile.




Pasul2: Incepe sa scaneze bine zona si sa analizeze ce merita furat.


Pasul3: Se intampla destul de rar sa fie prinsa in actiune, in majoritatea cazurilor gasesc pe jos prin casa ce a sterpelit. 



Pasul4: Cand este prinsa si o intreb pe un ton grav: "Tuxie, ce faci acolo?", este obraznica si comenteaza pe limba ei sau poate doar e politicoasa si imi raspunde la intrebare... Cine stie? :))



Pasul5: Daca situatia este mai grava si a furat ceva ce imi trebuie in momentul acela ma duc spre ea si ii spun categoric "Nu ai voie!". In secunda imediat urmatoare a luat-o la fuga spre "tablita".
-----------
Si acum, ca o scurta paranteza, sa va spun povestea tablitei. Este o bucata de lemn infasurata cu sfoara de iuta. Este cumparata din supermarket si este destinata pisicilor, special pentru actiunea ascutit/tocit unghii.
Cand am luat pisica am stiut ca exista un risc sa avem canapele si fotolii franjurite numai ca am avut noroc si am aflat de acest obiect iar cand era mica si avea intentia de a incepe aceasta actiune o luam si o puneam pe tablita. O mangaiam si o incurajam verbal ca face foarte bine, invatand-o cuvantul "bravo" si ca tablita este un lucru bun in viata ei. Asa a facut legatura ca daca este pe tablita si se face ca isi ascute unghiile, noi o sa stergem cu buretele toate actiunile ei nefavorabile. :)
------------














Sunt momente cand din cauza vitezei trece pe langa ea si o vad cum constientizeaza ca a ratat-o, se intoarce disperata si se intinde, precum cei de la baseball, punand doar o labuta pe tablita. Garantat adversarul a pierdut pentru ca l-a pufnit rasul si nu mai poate sa-si mentina tonul autoritar.
Iau frumusel obiectul pe care mi l-a furat si imi vad de lucru in continuare.


Trebuie sa recunosc, Tuxie cand a fost mica a fost o pisica rautacioasa iar sotul meu a avut multa rabdare pentru a o invata sa zgarie doar tablita si pentru ca de la el a primit cele mai multe incurajari, cam in fiecare seara cand ajunge el acasa Tuxie fuge pe tablita, trage de vreo doua ori cu unghiile si apoi asteapta mandra sa-si primeasca laudele.

Asta imi dovedeste ca si pisicile pot fi dresate desi am auzit multi care au afirmat contrariul.


Comentarii

  1. Simpatica foc dra Tuxie! Motanul meu a reusit sa NE dreseze astfel incat stim exact cand tb schimbat nisipul, pusa mancarea, cand trebuie sa inceapa joaca sau rasfatul.
    Noi am reusit cat de cat cu "nu e voie" sau "hai la somn". :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela si noi avem reguli ce trebuiesc respectate cand doreste blanoasa Tuxie. La comanda "hai la somn" nu m-as fi gandit! :)))

      Ștergere
  2. cum adica "daca este pe tablita si se face ca isi ascute unghiile" ? "se face" ? :))))) m-am super distrat cu serialul vostru :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa Leti, jur ca se face si este atat de reusita faza! :)) Se face ca se agata nitel si apoi se uita la noi, daca nu suntem concentrati asupra ei pleaca multumita ca a scapat usor, daca totusi stam cu privirea atintita si o urmarim insistent se uita la noi vede ca e groasa si mai trage de vreo doua ori, apoi iar se uita la noi cu o figura de genul: "gata? sau mai trebuie sa trag?". :))))

      Ștergere
  3. Super Tuxie, super poveste .... pot trimite la reeducat una bucata motan numit Mendeleev ? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen trebuie sa puna Tuxie o vorba buna sotului meu... :))))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu