Treceți la conținutul principal

Joc senzorial cu baloane

Cand baietelul nostru era mai mic, i-am facut saculeti senzoriali. Erau din panza iar in interior pusesem ghinde, soia, nuci. Au fost un hit la momentul respectiv.
Acum am trecut la asocieri si dezvoltarea vocabularului. I-am umplut cateva baloane cu: fasole, faina, pom-pom si grau iar el urma sa le atinga, sa le simta texturile si sa asocieze cu cele 4 carduri. Dupa aceasta asociere vizuala si tactila, a urmat partea in care avea de identificat balonul cu textura moale, tare sau cel mai tare.
Eu am fost fascinata de cel umplut cu faina. Este senzational la pipait, in schimb el l-a preferat pe cel cu fasole. Deci gusturile difera.






S-a jucat si a tras de cel cu fasole pana s-a spart. Nu dorec sa imi imaginez cum ar fi aratat covorul daca s-ar fi spart balonul in care este faina, asa ca va sfatuiesc sa cautati pentru acest joc, niste baloane mai groase, sa reziste la "jumulit".


Cu ocazia aceasta, a exersat nitel prinderea penseta pentru a aduna boabele imprastiate, iar cu ajutorul meu a pus bob cu bob (vreo 10 la numar) intr-un alt balon. Concentrare maxima, gura balonului este mica.
Ce nu stie el este ca eu am trisat, cu o seara inainte, cand am umplut baloanele. :)

Cum umpleti baloanele:
- puneti intr-o sticla de plastic fasolea sau faina sau ce doriti sa introduceti in acestea;
- umflati balonul si il puneti pe gura sticlei;
- apoi rasuciti sticla si turnati continutul in balonul umflat;
- scoateti balonul de pe gura sticlei si eliminati surplusul de aer din balon;
- legati bine gura balonului.

Dupa ce a pus cateva boabe de fasole intr-un balon nou, l-am umflat si ne-am jucat cu el precum o minge. Senzatia boabelor din interior ce joaca nestingherite, este fenomenala.
Va dorim, distractie placuta!





Comentarii