Treceți la conținutul principal

Pizza in cuptor cu lemne

Jocul de rol... are un rol, chiar unul bine determinat. Studiile au demonstrat ca jocul de rol dezvolta limbajul, abilitatile motorii, stimuleaza latura emotionala, iar partea cea mai interesanta este ca dezvolta inteligenta.
Pe langa toate acestea, noi o facem pentru ca ne distram tare mult, atat in etapa jocului si simularii efective cat si in partea de creatie si realizare a materialelor necesare.
Nu de putine ori i-am povestit despre meserii, iar printre primele care au prins si forma, a fost spalatoria auro( in acest caz, a fost angajat, cand executa singur toate etapele necesare; a fost si manager coordonand angajatii - tati/mami; a fost si "patron" cand doar deschidea afacerea si pleca).

Recent, avem in casa o pizzerie. El adora pizza, iar eu nu sunt dispusa sa fac atat de des pe cat si-ar dori el, asa ca acum are propria pizzerie si poate sa decida de cate ori doreste sa "savureze" si sa "modeleze" una sau doua sau trei... Cred ca aproape toti musafirii nostri sunt ghiftuiti cu pizza facuta de el.







In prima faza, "comandez" pizza, atunci cand nu mananc direct la local. Iau telefonul si sun, specific exact ce doresc iar el bifeaza pe fisa de comanda. Fiind o foaie tiparita si apoi laminata, poate sa scris si sa stearga de cate ori doreste. Isi ia tacticos boneta si sortul, urmanad sa se apuce serios de treaba. Ah, si chiar daca trec mai multe zile, am observat ca tine minte la ce numar de comanda a ramas.




In afacerea lui sunt zile in care, zicala "clientul nostru, stapanul nostru" nu se aplica. Eu specific ca vreau felie, el bifeaza pizza mare; eu vreau masline, el bifeaza ciuperci, eu vreau ceapa el pune rosii. Alooo, pustiu'! Sunt preferintele mele... in final mananc ce doreste el. Mmmmmm, tare buna pizza lui, doar este un pizzar expert!


Exista si etapa de livrari la domiciliu. Dupa ce scoate pizza din cuptor, o pune in cutii speciale. Avem chiar cutii de pizza, pentru ca l-am rugat pe tati cand isi comanda la birou, sa le pastreze.
Si pentru ca cea mai buna pizza se face in cuptorul cu lemne, am dorit sa avem unul ce contine foc si carbuni.







Am asistat cu mare entuziasm la o pizzerie din mall unde am urmarit etapele realizarii si coacerii. Cand fac eu acasa, el este atent si implicat, fiind cel care intinde sosul, pune ingredientele, rade cascavalul, presara condimentele, pasi ce ii sunt foarte bine cunoscuti si apoi aplicati in jocul de rol, cu mare atentie.

In general, imi place sa gasesc solutii ieftine si cat mai putin costisitoare. In mare parte, materia prima o reciclez iar timpul alocat realizarii acestora, doresc sa fie minimizat.

In continuare va arat cum am facut cuptorul si toate elementele necesare pentru o pizzerie plasata in sufragerie.
Dintr-o cutie de carton am decupat doua cercuri (unul pentru feliile de pizza iar cel de-al doilea este pe post de tava) si o forma de tocator. Unul dintre cercuri l-am taiat in 6 parti egale, sau il puteti face in cate felii doriti sa aiba pizza.


Fiecare felie de pizza este invelita in hartie craft, eu am folosit pungi de hartie primite la diverse cumparaturi. In margine se mototoleste surplusul si se lipeste astfel incat sa para ca este un blat pufos.




Dupa ce s-a uscat lipiciul, le-am pus sosul de rosii, adica am pictat cu rosu. Gata, am finalizat feliile de pizza!


Pe forma de tocator am lipit banda adeziva de hartie, este cea folosita de muncitorii in constructii atunci cand protejeaza tocurile in timpul zugravitului.
L-am vopsit in tonuri de maro iar in centru am lasat o nuanta mai deschisa pentru a parea uzat si murdar de faina.


Partea cea mai distractiva a fost la realizarea ingredientelor. Toate au fost decupate din carton, apoi pictate. Daca aveti mai mult timp la dispozitie, va sfatuiesc sa le pictati pe ambele parti pentru ca cei mici sa le "arunce" pe aluatul de pizza cu o mai mare viteza si sa nu fie nevoiti sa le intoarca mereu cu partea vopsita in sus.


Buuuun... si acum cuptorul.
Pentru ca nu aveam o cutie suficient de mare pentru a intra pizza decupata, am fugit la magazinul din colt de unde am primit o cutie in care fusesera croasante.
Am desenat cu un creion unde doream sa pictez caramizile si pe unde urma sa decupez cu un cutter, usa cuptorului.


Apoi, am pictat caramizile cu maro si cutia cu alb.


Pentru busteni am vopsit o rola ramasa de la hartia de bucatarie iar focul este realizat din hatie creponata: rosie, portocalie, galbena.
Cand arde lemnul, raman carbuni. Corect? Acestia i-am facut din pungi craft mototolite si am inserat si putina hartie craft rosie, sa para incinsi.



Cam asa sta treaba cu pizzeria noastra.
Sper ca v-am deschis pofta de joaca si mana sus cine adora pizza!

Comentarii